onsdag 1 september 2010

Tre veckor!

På pricken tre veckor sen jag lämnade Sverige och landade i USA. Känns både som att det är kortare tid sen och som att det är längre sen. Jag har hunnit göra så otroligt mycket under de här tre veckorna så att det lika gärna skulle kunna ha varit tre månader. Samtidigt har den konstanta sysselsättningen gjort att tiden har gått snabbt. Märkligt.

Igår var vi i alla fall och käkade på El Sombrero som den mexikanska restaurangen heter. Skönt att variera skolmaten lite. Det var ett mysigt ställe, maten ok och ruskigt billigt. Efteråt tog jag mig en ordentlig shoppingtur på Kroger som mataffären intill skolan heter. Nu har jag lite koll på utbudet och detssutom ett bonuskort. Vuxenpoäng, jag veeet. Dessutom har jag material för några luncher i mitt lilla kylskåp. Imorgon ska jag äntligen få min västerbottenost av Brian, f i n a l l y!

Ikväll har jag varit duktig och sprungit på löpbandet i gymmet. Sedan hade hela årskursen filmkväll, visserligen som underlag till en skoluppgift men det var mys ändå. Vi såg Mona Lisa Smile (bra!) och skolans popcornmaskin gick på fullt ös.

Just det, nu har äntligen min tredje värdfamilj kontaktat mig. Så nu har jag tre familjer. Vojne, vojne.

Saknar er, men jag har det topp!

1 kommentar:

  1. åh va glad jag blir av att läsa att du har det fint:) det låter grymt mysig med en riktigt stor filmkväll:P har också sett Mona Lisa Smile, typiska collage filmen juh ;)

    SvaraRadera