lördag 25 september 2010

Jag bygger hus

Andra helgen i rad som jag spenderar i Macon. Idag var WOW Day, det innebär att alla elever och lärare som vill volontärar under förmiddagen. Alla blir indelade i mindre grupper som åker till olika organistationer eller hem och hjälper till på något sätt. Alla fick göra relativt enkla saker som att umgås med gamlingar på ålderdomshem. Utom min grupp. Vi hjälpte Habitat for Humanity som bygger hus till ekonomiskt behövande. Byggarbetsplatsen var naturligtvis mitt i solen och vi fick jobba på riktigt hårt med att jämna grunden och fylla igen diken runt huset etc. Jag var täckt med damm när vi kom tillbaka.



Ikväll bestämde sig jag och min suitemate Dziep (alltså en av tjejerna som bor i rummet jag delar badrum med) oss för att laga middag tillsammans. Hon är från Vietnam så vi lagade lite vietnameiskt mat med nudlar och räkor. Gott. Jag älskar Dziep, vi har väldigt lika personligheter och exakt samma humor.


Till sist bestämde sig jag, Kayla och Amanda oss för att gå på nattbio. Vi såg Eat Pray Love, Julia Roberts nya film (där för övrigt Tuva Novotny har en roll, yay Sweden!). Den var hyfsad, inte fantastisk men den hade definitivt sina ögonblick. Och jag blev sjukt inspirerad till att resa runt i världen. Efter bion blev det ett stopp på Waffle House innan vi åkte hem. Vad morgondagen har att erbjuda återstår att se. Nu ska jag sova, att bygga hus tär på krafterna.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt du verkar ha det! Jag vill också gå på nattbio och äta viatmesisk mat :P
    Vi måste skype:a snart! Jag kan logga in senare ikväll typ 20 svensk tid. Logga in om du får tid :)

    puss!

    SvaraRadera
  2. Hen gumman! Det ser ut som ni fixar det! Nu har jag haft en helg med nästan lika varmt väder som ni har, det var skönt. Kramar...

    SvaraRadera
  3. Oj duktig tjej. Imponerande! ;) <3

    SvaraRadera