fredag 3 september 2010

Fredagsutgång

Wow, den här veckan har gått fort! Idag hade jag som vanligt lektion fram till 10.50 drog en sväng till gymmet och slängde sedan i mig lunch. Efter det hade jag en märklig stund i mitt rum med Kayla och hennes pojkvän Max. Kaylas dator funkar inte för tillfället så hon fick låna min för att Skypa med Max som bor i New Mexico (långt härifrån). Det slutade med att vi satt här allihopa och pratade, han var riktigt trevlig. Kayla fick bevittna min poströstning inför riksdagsvalet så nu behöver jag bara ett vittne till innan jag skickar iväg det. Det närmar sig ju! Det resulterade även i att jag förklarade hela den politiska situationen i Sverige för Max. Vi hade det trevligt.

Jag och Amanda tog sedan en liten shoppingtur till Old Navy, kom hem med ett par pyjamasshorts och två koftor. Amanda hatar att shoppa så det var inte jätteinspirerande.

Ikväll ska vi ut o klubba! Jag vet vad ni tänker. Men vänta nu, ska hon göra något olagligt? Hon är ju inte 21! Mycket riktigt måste man vara 21 för att dricka här men till skillnad från hemma så släpper de in "mindreåriga" (vi är ju myndiga men ändå). Så för att vi är över 18 kommer vi in ändå men vi kommer att få dansa runt med en fin stämpel på handen som gör att vi är körda i baren. Ska bli kul, har hört från mina svenska GRSPvänner att amerikaner inte är de bästa dansarna precis så vi får väl se....

Just nu ser det ut som att jag ska åka och spendera helgen med min värdfamilj the Evans vid stranden. Jag har ingen aning om några detaljer alls så jag meddelar när jag vet. Ser fram emot det i alla fall. Vi har långhelg för på måndag är det labor day. Wiiihoo!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar