torsdag 2 september 2010

Family dinner och pep rally!

Wesleyan handlar mycket om "Sisterhood" och för att understryka det får alla förstaårselever en "Big sister" som är en junior, alltså en tredjeårselev. Idag fick jag träffa min för första gången, hon heter Taylor och verkar supertrevlig. Hon bor i en av lägenheterna som tredjeårseleverna och sistaårseleverna får bo i och hon, jag, hennes andra little sister Jennifer, hennes lägenhetskompisar och deras little sisters hade en "family dinner" i deras lägenhet. Vi var nog runt 20 pers totalt sett. Det var jättemysigt och de gjorde faktiskt hemlagad mat. Spagettigratäng med köttfärssås och fem kilo smält ost. Kanske inte världens mest delikata men hey! Det var hemlagat. Hon gav mig en gigantisk kaburk av glas med mitt namn på den. Den är fylld med choklad, hon känner mig väl fastän vi bara har träffats en gång.

Ikväll klockan 22 (klockan är 20 nu) ska vi ha "Pep Rally". Alla klär upp sig i sina class colours. Jag är lila eftersom jag är en purple knight och sedan samlas vi alla och typ skriker hejaramsor. Väldigt amerikanskt men alla är väldigt excited så det blir nog kul. Återkommer med bilder därifrån. Och av någon anledning märkte jag att jag inte tog någon bild på Taylor, men det kommer!

Taylors andra Little sister Jennifer....så min sister?
Choklaaaad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar