onsdag 22 september 2010

Den obloggade helgen, Del 1

Okej, så jag har varit en dålig bloggare på sista tiden. Konsekvenserna är att jag har mycket att blogga om. En händelserik helg och fantastiskt mycket deadlines har hållt mig från bloggen. Men här kommer den, uppdelad i kortare snuttar så det inte blir gamla testamentet i ett enda blogginlägg. Jag ger er den obloggade helgen:

Det är viktigt att ni fortfarande har torsdagskvällen i färskt minne. Minns den stora nollningsceremonin? Helgen har minst sagt varit präglad av den. Men först födelsedag.

Började fredagskvällen med att följa med Terry och Dianne långt ut i vildmarkerna till en restaurang där alla Terrys syskon med familjer träffades för att fira deras mammas 80årsdag. Riktigt pigg tant, det var mys.


Jag, Terry och Dianne utanför restaurangen

80årig mamma med alla sina ungar. Terry längst till höger.


Sedan bar det av tillbaka till Wesleyan, hopp in i Big Sis' Taylors rosa bubbla (bilmodellen alltså) för avfärd mot biografen där vi och Mercerkidsen (Mercer är det andra colleget i stan) fick ser filmer för en dollar vid midnatt. Vi blev smått exalterade av den stora mängden killar samlade på en så liten yta. Det var längesen. Vi såg "Easy A" en nyutkommen high school komedi som faktiskt var riktigt bra för att vara en nyutkommen high school komedi. Runt tvåtiden åkte vi tillbaka till skolan för sleepover med våra storasystrar. Det var inte så många som orkade med det men jag och Taylor låg och pratade till 6 på morgonen. Sedan sov vi. TIll 7.30 då vi blev väckta av andraårseleverna för fortsättningen på vår nollning. Cheer sessio klockan 8 på morgonen, vilken energi i hejaramsorna! Vi som var där kände oss tappra.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar