fredag 3 september 2010

Pep Rally

Pep Rally igår kväll var galet. Runt halv nio dressade vi om till lila outfits och drog fram Amandas lila body paint. Vid nio hade Wortham Hall där jag bor förfest för att få alla taggade. Vilket inte direkt var ett problem. Shit Pommes Frites. Strax efter tio gick vi till den stora fontänen på campus där alla klasser ställde upp sig runt fontänen. Alla var sjukt dressade sina klassteman. Alla var där utom seniorklassen (de äldsta) tydligen är det tradition att de alltid kommer sent. Men sicken entré de gjorde. Alla står och sjunger när några plötsligt hör något så alla blir tysta. Då hör vi dunkande bas från högtalarade och inrullandes på campus kommer tre stora pick up trucks lastade med seniorelever. Alla blev euforiska, nästan som en rock konsert. Helt klart en ny upplevelse.

När alla var på plats så började själva rallyt. Wesleyan har typ en miljon "cheers" (sånger/hejaramsor kalla det vad ni vill) som vi körde. Vi PK's (purple knights) försökte hänga med så gott vi kunde. De handlar mest om att vi vill ha drinkar mellan varje lektion och bara ha kul. Amerikanarna visade upp en ny sida. Jag blev ganska snabbt nerdragen i fontänen så jag plaskade mest runt där. Det är också förklaringen till varför det inte är så många bilder från själva rallyt. Jag ville inte riksera min söta, lila kamera. Men det var en helt otrolig kväll, jag kom inte i säng förrän framåt 2 så det var inte så kul kl 7 imorse när klockan ringde. Men jag hade skoj :)

Jag och Amanda tog det på fullaste allvar



I USA har de massa sånger där texten förklarar hur man ska dansa, de älskar när alla står på rader och dansar likadant. Vi hade kul på förfesten åt det.

Go Knights!

Jag, Jennifer och vår Big Sis' som är en Green Knight

Taggade brudar

Beth är en äkta PK


Jag bjöd på chokladtårta som jag fick av Brian tidigare under dagen

Jag älskar den här bilden, Vicky är rolig.

Pirates and Green Knights

Pirates vid fontänen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar