onsdag 18 augusti 2010

Wal-Mart och pizza i Macon

Är trött som tusan så jag ska försöka fatta mig kort. Började dagen på Joshuas Cup med Brian och hans två kompisar Pat & Jim. De var verkligen jättetrevliga, de tre gubbarna spelar musik tillsammans så jag lära träffa dem igen. Förmiddagen promenerade jag runt i 40-gradiga Macon. Det var mysigt men jag slank in på City Market Café. Vid lunchtid slutade Brian jobbet och vi åkte och åt lunch på Loco's. Ceasarsallad för min del. På seneftermiddagen åkte Laura och jag till Wal-Mart för att köpa saker till mitt collegerum, min dorm. Enormt ställe, vi var där i två timmar men nu har jag så jag klarar mig till en början. Köpte lakan, handdukar, spegel, tvättmedel, skrivbordslampa, pennor, papper, tvättkorg etc. Ikväll gjorde Brian hemgjord pizza med pepperoni och mozarella. Hemgjord pizza är faktiskt rätt gott, efter det fick jag prova på en amerikansk klassiker Heathbar Ice cream. Heathbar är en jättevanlig chokladkaka här med en slags toffee i. Tyvärr så var glassen ruskigt god.

Imorgon är det Rotarylunch som gäller, jag kanske kan börja flytta in i min dorm men jag har fortfarande inte hört något om roommate. Vi får se.

Blogspot krånglar så jag kan inte ladda upp några bilder, hoppas att det funkar imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar