lördag 7 augusti 2010

Dan före dan före dan före dan

Tre dagar kvar. Igår sa jag hej då till de flesta av mina vänner genom en kräftskiva med tillhörande övernattning. Det kändes inte så fruktansvärt svårt eftersom jag fortfarande inte fattat att jag ska vara borta i 10 månader. Eller rättare sagt, det går inte riktigt att föreställa sig eftersom jag aldrig har varit hemifrån ens i närheten så lång tid. Språkresorna på högstadiet kan liksom inte riktigt mäta sig.

Jag har i princip allt fixat men har inte riktigt packat färdigt. Jag märker att jag skjuter upp småsakerna men jag har bestämt mig för att jag ska ha gjort klart allt i morgon så att jag bara kan njuta av den sista dagen utan att behöva packa.

Planen:

10/8 10.00 Planet mot Washington DC lyfter från Arlanda. 1 timme och 20 minuters mellanlandning i Köpenhamn.

10/8 15.00 (amerikansk tid) Landar på Dulles flygplats i DC, hämtas av faster Anita

17/8 14.00 Planet mot Atlanta lyfter från Ronald Reagan airport i DC

17/8 15.50 Landar i Atlanta, hämtas av värdfamiljen the Evans. Spenderar de två första nätterna hemma hos the Evans.

19/8 Flyttar in i mitt rum på Wesleyan.

21/8 Orientation av förstaårselever börjar på Wesleyan.

25/8 Classes begin!

Snart smäller det.

2 kommentarer:

  1. (test 57- undra om det funkar nu... hoppas hehe)

    Vilket schema! va spännande :D smart med först några dagar hos faster Anita ;) kram!

    SvaraRadera
  2. NU ÄR DET BARA EN DAG KVAR! TAGGAAA :D <3

    SvaraRadera