fredag 13 augusti 2010

God Morgon

Klockan är kvart över tio och jag har precis ätit frukost och samtidigt pratat med pappa på skype. Jag åt knäckebröd med västerbottenost och kaviar. Man måste ju ladda upp nu så att man klarar månaderna utan tillgång till dessa ovärderliga ting. Äsch, jag kommer säkert åka till Ikeas matavdelning det första jag gör när jag kommer hem.

Igår åt jag och Tara, min kusin, lunch med Åke (min farbror) på internationella valutafonden där han jobbar. De har en gigantisk food court med mat från hela världen. Ganska häftigt och en lunch där är obligatorisk varje gång jag är i DC. Efter det åkte jag och Tara och kollade lite i affärer. Det visade sig vara omöjligt att hitta en bikini eftersom affärerna är fyllda med höstjackor. Det är 35 grader ute.
Vi hann med ett stopp hos Ben & Jerry innan vi var tvungna att åka hem för Anita (min faster) ringde och sa att de hade utfärdat en tornado warning. Det blev ingen tornado, bara skyfall. På kvällen åt vi indiskt eftersom Anita är från Indien. Helt fantastiskt gott och jag somnade framför tv:n i matkoman.

Idag är det Montgomery mall som gäller, ska försöka fixa amerikanskt mobilnummer. Antingen genom nytt simkort eller ny mobil. Jag kanske köper lite annat också, det finns en stor Forever 21 affär där. Vi får se.

Jag och Tara provar min kameras "Smart Smile"-funktion. Så fort man ler tar den ett foto. Lite läskigt...nästan så att man väntar på att den ska fråga varför man är ledsen om man inte ler...Det är förresten Tara som ska gifta sig om två månader!

1 kommentar:

  1. åh du verkar ha det mysigt där borta! här härjar inga tornadon men ikväll ska issa springa midnattsloppet så det kommer bli riktigt fart i stan. haha och jag visste inte att IKEA hade en matavdelning! coolt, undrar om de har IKEA i Ecuador... värt att kolla upp.. nu babblar jag bara på men aja, längtar till nästa inlägg, chao!

    SvaraRadera