lördag 21 augusti 2010

Mais bien, je parle francais

Jag märker att jag är dåligt på att ta foton här på campus. Har hittils varit så busy hela tiden så jag glömmer kameran. Idag tog vi placement tests för att se vilken nivå vi är på i skrift, matte och språk. Jag tog inte matten eftersom jag inte planerar att läsa matte här. Skrifttestet gick ganska lätt, jag säger bara thank god för VRG Jarlaplan. Det var samma sorts uppgift som vi har fått göra hundratals gånger unde min gymnasietid. Jag kanske ska vänta med att tacka Jarlis innan jag har fått resultatet. Språktestet sa att i Amerika är jag en stjärna på franska (för en gångs skull). Jag platsade varken i beginners eller intermediate grupperna så om jag vill plugga franska här får jag gå på majornivå med de äldre eleverna. Jag kanske tar en konversationskurs i vår, då slipper jag grammatiken. Hallelujah!

Jag upptäckte att vi har en stor idrottsanläggning på campus där vi får gymma gratis och gå på gratis pass. De har yoga, pilates, step up, power cuts (vad nu det är) och allt möjligt. Jag är mest nyfiken på passet som heter "Run Like a Girl".....

Claire som bor i rummet bredvid fick äntligen sin roommate idag - Elly. Hon verkar gullig så det blir nog bra. Jag börjar tro att jag förmodligen inte kommer att få ngn roommate. Men det gör inte så mkt. för det är lite som att jag, Claire och Elly delar en lite lägenhet eftersom våra rum är kopplade till varandra genom badrummet. Fast till skillnad från dem har jag eget sovrum :)

Imorgon får jag äntligen sovmorgon! Vi har ingenting förrän vid elva och då ska man gå i kyrkan men eftersom jag inte gör det så behöver jag bara ta mig upp till tolv då det serveras brunch. På helger serverar de tydligen inte frukost och lunch utan bara brunch.

Hoppas ni mår bra, det gör jag! kram

3 kommentarer:

  1. Kyrkan vänta! Jag tycker det vore skönt med ett eget rum!
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Skönt att du har fullt upp och att du trivs. Njut av eget rum så länge du får ha det. Många kramar m

    SvaraRadera
  3. Alltså jag älsar jarlaplan! om jag kunde vår nationalsång skulle jag sjunga den nu ;) LLåter som att du har det sjukt bra i alla fall, glöm inte att skriva så fort du druckit något ur de blå och röda plastmuggarna. <3 collage :D

    SvaraRadera