onsdag 11 augusti 2010

Första dagen

Här är min farbrors hus från framsidan...

Och från baksidan...
Idag är min farbror Åkes födelsedag, det blev inte direkt ngt firande imorse eftersom han sov till 11. Jag vaknade 8 och var nöjd eftersom jag trots jetlagen hade sovit nio timmar! Jag tog en promenad, var ute i 20 minuter och kände mig som om jag hade sprungit ett marathonlopp när jag kom hem. Luftfuktigheten gör liksom luften tung att andas. Vi har varit på ett gigantiskt lågprisvaruhus idag som heter Costco. Jag köpte en digitalkamera att ha som komplement till min stora systemkamera. Lite smidigare att ta med sig ibland. Titta så fin min plommonfärgade Nikon är:


Annars håller vi på och diskuterar hur och var jag ska starta mitt amerikanska bankkonto och om jag ska köpa ny mobil eller bara ett nytt simkort. Amerikanskt bankkonto....vuxenpoängen bara trillar in.
Åt sushi till lunch, liknar inte alls den tråkiga sushin vi har hemma. Får se vad det blir till middag, Åke är velig som få. Han ville åka till Ikea och köpa prinsesstårta, för er som inte vet om det finns det inget större kakmonster än min farbror. Just det! Jag åt västerbottenost på mackan imorse, en dags mindre längtan, jag älskar ikea.
Jag vet, att det blir ganska långa, ganska innehållslösa inlägg men njut nu så länge jag inte har så mycket annat att göra än att uppdatera bloggen. Jag misstänker att det blir annat när jag kommer till Georgia.
kram

1 kommentar:

  1. Jag läser dina inlägg med stort intresse trots att de är långa ;) Skönt att du har det bra, känns fortf. overkligt att du ska stanna så länge... Saknar dig redan!! /issahoe

    SvaraRadera