fredag 20 augusti 2010

Orientation och the Smiths

Nu är jag på riktigt en freshmen på Wesleyan College. Orientation började idag, det är några dagar innan lektionerna börjar på riktigt då förstaårseleverna får massor av info, flyttar in osv. Det har varit en riktigt bra dag. I min dorm så delar man badrum med rummet bredvid och tjejen som bor i rummet bredvid väntar också på sin roommate så vi har hängt idag. Hon heter Claire och kommer från Rwanda men har gått i high school i USA de senaste åren. Jag har dock blivit riktigt förvirrad över det amerikanska collegesystemet med kurser och grejer så jag måste kontakta min academic advisor för att höra mig för lite.

Det här är min residencehall - Wortham Hall

Ikväll tog min andra värdfamilj, paret Terry och Dianne Smith, med mig ut på middag. Vi åt på en mexikansk restaurang. Supermkt folk och jättegod mat. Terry och Dianne var jättetrevliga. En rolig grej var att när vi fick vår mat så ville de be en bordsbön innan vi började äta, det kändes lite bisarrt att göra det mitt i den stojiga restaurangen och Terry fick nästan skrika för att överrösta sorlet. Men men, vi fick vår mat välsignad. Sedan tog de mig på en biltur för att visa sina söners hus, riktiga mansions. Till sist åkte vi hem till deras eget hus. Såg nästa ut som ett utställningshus, perfekt färgmatchat överallt och inga prylar som låg och skräpade ngnstans. Till min förtjusning har de ett gigantiskt kök. The Evans hus och the Smiths hus är verkligen två olika världar. The Evans är verkligen ett äkta working class hem och the Smiths är ett all american mansion. Jag tycker att det är roligt att jag får uppleva båda sidorna. Nu ska jag strax gå och lägga mig mellan mina nyinköpta lakan. Imorgon fortsätter orientation.

Jag och Dianne på restaurangen

The Smiths

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar