måndag 30 augusti 2010

Audition!

I min Actingkurs ingår det att man måste gå på audition för de två stora pjäserna som skolan sätter upp varje termin. Man måste inte vara med i pjäserna men man måste gå på audition för erfarenhetens skull. Så ikväll gick jag och Kayla på audition. Vi fick en kort scen som vi övade in. Sen fick vi gå in i teatersalen där "juryn" satt (där bla. vår teaterprofessor ingick) och spela upp. Efter typ en halv minut avbryter den ena gubben: "Now, let's take it from the top again and remember that this is a high energetic comedy, make it as waky as you can!". Jag visste inte ett skit om pjäsen vi spelade upp en scen från. Men vi började om och försökte göra det waky. De verkade ganska nöjda till sist. Jag vill förmodligen inte bli castad, man måste öva varje kväll söndag till torsdag mellan 7 och 22 på kvällen i två månader. Amerikanarna är så extrema i allt de gör.

Efter det åkte jag, Kayla och Amanda till Starbucks för lite kvällsfika och pratade om att åka till deras hemstad Rome i norra Georgia under höstlovet. Imorgon ska vi gå på en mexikans restaurang som ligger nära skolan. Jag är så trött på skolmaten så det ska bli gott!

Just det en rolig grej, idag var jag på måndagsklubben (Rotaryklubben som sammanträder på måndagar) och jag fick skjuts av skolans rektor som är med i klubben. Så i fortsättningen kommer jag att få åka med henne till luncherna. Alla har sjukt mycket respekt för henne och hon är en riktig fancy lady, det känns lite konstigt men hon är trevlig. Nu ska jag sova, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar