måndag 30 augusti 2010

Conclave in Savannah

Jag har haft den bästa helgen på länge! I fredags åkte jag till Savannah (typ Georgias finaste stad) för att vara med på GRSP conclave som är första helgen då alla stipendiaterna träffas för första gången. Jag har så mycket att berätta så jag gör det enkelt för mig och kör helt enkelt på ett inlägg i punktform. Lite förvirrat kanske men det är det smidigaste sättet för min hjärna.
-Åkte till konklaven med Alison från Newcastle som hade världens sötaste dialekt.
-Kom till Mariott, sjukt stort hotell där konklaven hölls.
-Fick namnbricka där svenska flaggan typ var gul och turkos.
-Fick veta att vi är 13 (!) svenskar i år.
-Hälsade på alla och fick hela tiden hålla mig för att fnissa när scottarna hälsade.
-Scottsk dialekt är den bästa i hela världen.
-Fick äntligen veta vad hela Rotaryidén bygger på.
-Alla 61 GRSPare övade in två GRSP-låtar som båda handlade om peace.
-Alla 61 GRSPare höll på att dö när de hörde låtarna första gången.
-Man fick inte göra narr av låtarna för den stränga musiklärarinnan för de var tydligen skrivna av en lite turk som är för detta GRSPare.
-En textrad gick "Feel the rythm of GRSP, cause you've all seen what love can do"
-Vi tog i från tårna i "What love can DOOOOO"
-Musiklärarinnan blev överförtjust
-Jag träffade Anders som är kompis med ett gäng från Jarlaplan, det var lite läskigt när han kom fram till mig o frågade om jag är Frida från Jarlaplan.
-Det blev fredag eftermiddag och vi blev tilldelade en värdfamilj i Savannah.
-Jag, danska Louise och scottska Becky fick följa med Alicia Shillington hem.
-Alicia är typ den trevligaste personen jag har träffat.
-Och hon bodde i ett av de största husen jag har sett.
-Sex sovrum, de är tre i familjen.
-På min säng låg det en liten påse med lotion, shampo, tvål, läppglans och choklad. !
-Vi duschade och bytte om.
-Alicia frågade om vi var hungriga, vi fick ostbricka med tre franska ostar och jordgubbar.
-Jag var i paradiset.
-Vi åkte tillbaka till Mariott och åt middag.
-Dessertbordet innehöll 15 olika sorters tårtor.
-Alla fick gå upp på scenen och en och en presentera sig inför de 200 rotarianerna i publiken.
-Vi åkte hem till Alicia igen, drack öl o pratade.
-Sov.
-Åkte till Mariott på morgonen.
-Spenderade förmiddagen med tråkiga föreläsningar om att "the safest sex is no sex".
-Fick se reklamfilmer för GRSP som förmodligen producerades på 80-talet. Det var kul.
-Fick lunchbox: macka med ett ton skinka och croissant istället för bröd. Äpple, en påse chips och en brownie.
-Övade in ett nummer med alla svenskarna inför kvällens cabaret.
-Åkte hem till Alicia.
-Duchade o bytte om.
-Åkte in till Savannah och guidades runt av Alicias 15-åriga son innan middag.
-Middag på Mariott.
-Man fick ha sin nationaldräkt om man ville.
-Massa killar i kilt.
-Massa norskor i folkdräkt.
-Jag hade landslagströjan på mig.
-Vi GRSPare tågade in i en stor flaggprocedur, jag höll av ngn anledning Jamaicas flagga.
-Vi sjöng peace-songerna, jag skrattade bara en gång.
-Cabaren började och svenskarna var först ut.
-Vi tågade in på scenen sjungades nationalsången.
-Övergick i Ronjas rövarsång. (den braiga, Heyyyyjäääää)
-Övergick i här kommer pippi långstrump.
-Övergick i du käre lille snickerbo.
-Fick applåder.
-Tågade ut sjungades thank you for the music, högst effektfullt.
-De tre studenterna från Wales sjöng wales nationalsång fastän ingen av dem pratar walesiska.
-Danskarna blåste sin nationalsång på halvfulla ölflaskor.
-Svenskarna var bäst (högst objektiv analys).
-Svenska (platinablonda) Sara chockade alla med att komma in som extranummer och dansa till Fergalishous (en ganska vulgär sång för alla som inte känner till den).
-Rotarianerna var i chock för en stund (jag tror inte att de har hört den låten förut)
-DJn kom.
-De flesta vuxna gick.
-Förutom några skumma som satt kvar och stirrade på oss på dansgolvet ända till midnatt, lite läskigt.
-Det blev världens party.
-Jag fick ont i låren för att jag dansade så mycket.
-Alicia kom och hämtade oss vid midnatt.
-Sov.
-Vaknade upp söndag morgon och fick nystekta pannkakor med sirap, jordgubbar och pecannötter av Alicia.
-Åkte till Mariott.
-Sa hejdå till alla, men vi ses om två veckor när nästa student weekend är.
-Jag, alison och mina värdföräldrar Terry och Dianne tog en guidad tur av Savannah innan vi åkte hem.
-Jag har haft hur kul som helst och det är en sjukt bra grupp. Har jag redan sagt det kanske?

Om två veckor ses vi allihopa igen, jag längtar lite tills dess faktiskt :) Bilder kommer snart!

1 kommentar:

  1. Åhhh det låter så sjuuukt kul! :) Typ det bästa med att vara utbytesstudent är typ alla andra utbytesstudenter, jag hade alltid skitkul när jag var på resor med andra utbytesstudenter! Saknar dig gumman <3

    SvaraRadera