måndag 29 november 2010

Thanksgiving Break

Tillbaka efter ett lång skönt lov som har spenderats till stora delar ätandes och slappandes. I skift. Torsdagen som är själva thanksgiving lyckades jag smälla i mig två stora thanksgivingmåltider eftersom jag efter thanksgiving lunch med Terrys stora familj, fortfarande i matkoma, släpptes av hos danska Catharinas värdfamilj som har som tradition att äta Thanksgiving dinner. Så det var bara på't igen.

Kalkon, corn bread, broccoli casserole, sweet potato sufflé, dressing, stuffing, green bean casserole, pumpkin pie, banana chocolate pie, pecan pie, smoked pork, skinka, tofee pie, brownies, chewy bars är bara några av alla kulinariska specialiteter jag har upplevt.

Fredag a.k.a Black Friday spenderades inte galet shoppandes som många andra amerikaner. Istället sov jag och Cat till elva och gick på långpromenad, kollade på film och åt rester. Saknade faktiskt inte shoppinghysterin.

På lördagen följde jag med en av mina värdfamiljer, the Bells, till Atlanta för middag och en otroligt cool dansuppvisning. Dansgruppen Glo dansade på gatorna i downtown Atlanta och det hela avslutades med en konsert med Outkast. Ni minns väl Hey-Ya? Jo ja tackar jag.

På söndagen blev det kyrkan med Bellfamiljen. Första gången sedan jag satte min fot i Georgia. Ett smått mirakel att jag har kunnat spendera 4 månader i Macon, den kyrktätaste staden i hela Amerikat utan att ha satt min fot i en utav dem. Men det förlöp smärtfritt och efter en plugg/jobb stund i caféet i bokaffären Barnes&Noble så blev det hemlagad middag i familjens gamla viktorianska hus. Coolt.

Bra lov helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar