måndag 1 november 2010

Halloweenhelgen

Det blev en ganska lugn halloweenhelg för min del. Fredagkvällen bjöd på halloweenbankett med några kilo godis och pajkastande på the seniors. Trevlans. Sedan sleepover med Kayla: maraton med samtliga Halloweenfilmer som har gjorts (ni vet de riktigt dåliga rysarna med Jamie Lee Curtis) och hårfärgning utgjorde en riktig myskväll. Tanken var att jag skulle få blonda slingor men efter ett ögonblick av plötslig oufreak från Kayla så sköljde vi ur färgen lite för tidigt för att man skulle se någon avgörande skillnad.

Lördagen spenderades med familjen Evans. Efter en rejäl, äkta Georgisk barbequelunch så bar det av för att välja ut den perfekta pumpan att carva. Jag har aldrig sett sådan variation av pumpor förut. Tillslut blev Mari nöjd med sin pumpa och vi åkte till mataffären för inhandling av ingredienser till köttbullar. Hallelujah. Alla var exalterade för att äntligen få smaka "the real thing" som de kallade det. Jag var smått nervös eftersom jag aldrig gjort brunsås förut. Men himmel så gott det blev. Mitt patriotiska hjärta blev varmt när hela familjen åt med god aptit. Efter lite halloweenminglande med grannarna - deras område ordnar så minifester överallt - så åkte jag hem nöjd och belåten.

Söndagen började med att jag under min springtur - där jag naturligtvis skulle prova nya vägar - blev jagad av tre stora hundar och sedan sprang vilse och tillslut kom hem 45 minuter senare än planerat. Mycket traumatiskt. Men inget som inte kunde botas av en texmexlunch med det gulliga värdparet Terry och Dianne. Till middag bjöd jag Kayla och Amanda på skaldjursrestaurangen Red Lobster. Massa mat till hyfsat bra priser. Kayla uttryckte det som följande "This is fancy shit for me". Ville tacka dem för att de väntade 4 timmar på mig på flygplatsen. Dessutom fyllde de båda år de senaste två veckorna. Efter mysmiddag blev det halloweenparty på ett hotell i downtown Macon. Eftersom jag håller på att bli dunderförkyld så var det kanske inte världens bästa idé och jag har väl varit på på bättre partyn men det var ändå en bra avslutning på helgen.
Nu är det ny vecka, håll tummarna för att jag inte blir däckad av förkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar