söndag 14 november 2010

Homecoming Dance

Vi har alla bevittnat fenomenet flertalet gånger i diverse amerikanska high school- och collegefilmer: The Homecoming Dance. Igårkväll var det äntligen dags för mig att uppleva min första. Dagen gick åt till att bevittna diverse håruppsättningar bli till, akutteam kallades in till olika rum för att välja klänningar. Helt enkelt göra sig iordning. Klockan fyra hade vi homecoming banquet då veckans alla utnämnningar (det var väl en 15 stycken) delades ut. Jag blev förstaårselevernas Most Valuable Player i class soccer. Ett diplom rikare (riktigt power point-mästerverk) var jag riktigt glad.

Jag och Amanda gav oss av till min storasyster Taylors lägenhet där hon och hennes söta pojkvän Brian hade lagat mat till oss fyra. Brian var DD (designated driver) för kvällen så han körde oss ner till downtown Macon runt nio för att joina de andra Wesleyanelever och diverse pojkvänner (Wesleyan har aldrig varit så fylld med killar som under denna helg) för homecoming dance.

Homecoming queen utsågs, dock mycket mindre dramatiskt än filmerna har fått oss att föreställa det (jag stod ju där och väntade på catfighten??). Lite dans hanns med innan vi körde vidare till klubben Envy där vi tillbringade kvällen tills vi framåt tretiden drog oss hemåt.

En riktigt rolig kväll, för min del. För andra slutade kvällen vid tiotiden med huvudet över toastolen. De konservativa södernborna inte är så avhållssamma som man vid en första anblick kan luras att tro och de röda och blå muggarna förekommer precis som i filmerna. Skoj.

1 kommentar: