fredag 19 november 2010

Bilar, Potter och nattliga middagar

Idag hade jag bara en klass, den varade mellan 9 och 9.50, bestod utav en quiz och en skogspromenad där det bjöds på pepsi och jordnötter. I Amerikat är det aldrig för tidigt för snacks.

Brian kom och hämtade upp mig för biljakt. Jag försökte verka lite erfaren och gick runt där och sparkade lite på däcken. Brian räddade mig och efter diverse provkörningar och ljuskontroller så lutar det åt att jag köper en.....skratta inte.....Volvo V70. Hej jag är svensk. Klart jag ska köra runt i villa-vovve-volvo bil. Äsch, bara jag blir med bil så är jag nöjd. Jag åker om 6 månader, har ingen långsiktig image att upprätthålla.

Fredagskvällen har tillbringats tillsammans med en dyster och dramatisk Harry Potter och efter det en hemlagad midnattsmiddag tillsammans med ett gäng Vietnameser. Efter det lite alldeles för sen men pliktskyldig (jag hade inga rena underkläder, enda anledning som verkligen får mig att masa mig ner till tvättmaskinen) tvätt.

Imorgon fortsätter helgen med ett besök på Middle Georgia College hos danska Catharina där jag ska spendera resten av helgen. Hon är rolig, Catharina, så det blir nog bra.
Over and out.

Nämnde jag att Cat är dansk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar