tisdag 9 november 2010

Helgen i Sandy Springs


Så på fredagen hämtades jag upp av ett gäng från Valdosta som ligger två timmar söder om Macon. Klas från Sverige, Maryana från Ukraiana och Benjamin från Kenya går där. Väl framme i Sandysprings, en förort till Atlanta, mötte vi upp med alla de andra GRSPstudenterna. Vi var 59/61 på plats. Eller numera är vi bara 60 eftersom Matty från Scotland blev hemskickad förra veckan efter att ha blivit arresterad av polisen för andra gången...Anders från Sverige var den enda av de kvarvarande studenterna som inte tog sig dit.
Efter diverse lyckliga återseenden, middag bestående av lasagne och obskyrt "Scandinavian Bread" bakat av en stolt gammal dam så åkte vi hem till diverse värdfamiljer. Jag och Mia från Danmark fick bo hos trevliga Joe och Ellen Jones i deras megahus. Trevlans.
Danska Mia som jag bodde med första natten, galna Catharina från Danmark och Kim från Sverige.
Lördagen startade tidigt. Efter att ha väckts med nygjord french toast så blev hela GRSPgänget instuvad i en buss som såg ut att vara från 60-talet och sedan bar det av mot Atlanta. Äkta turistande stod på schemat. Både världens största akvarium och World of Coke hann besökas. På något sätt känns det som att har man sett ett stort akviarum så har man sett alla, visst fanns det häftiga hajar men 2.5 timmar kändes lite väl mycket därinne. World of coke är en enda stor reklam för Coca Cola. Läsken uppfanns här i Atlanta men jag har nog aldrig sett en mer innehållslös turistattraktion. Trots 4Dbio och ett rum med provsmakning av 60 olika läsksorter från hela världen.
Akvarietunnel, naturligtvis anpassad för amerikaner genom ett bekvämt rullband. Inte ska man behöva gå samtidigt som man kollar på hajar.

Mycket Cola var det...
Jag och Anton i våra coola 3D-glasögon....eller vad de nu heter när man går på 4Dbio.

För övrigt var lördagen den kallaste dagen jag upplevt i Georgia hittils. Frost på morgonen!

Runt femtiden forslades vi tillbaka till Sandy Springs och ett YMCAcenter där vi tillbringade kvällen med BBQ, klättervägg, pool, hot tub, diverse sötsaker, varm choklad, fotboll, men inte så värst mycket sömn. En trevlig kväll och natt helt enkelt.
En stor del av gänget i bubbelpoolen. Mys på hög nivå.
Efter frukost blev vi en efter en upphämtade och jag kan återigen konstatera att det är ett himla bra gäng det där. Jag trivs med nästan alla 60 och det är skönt att ha alla dessa bra människor att dela sina upplevelser i den vilda södern med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar