onsdag 12 januari 2011

Tillbaka i skolan och hur Georgia hanterar kallt väder

Så var man tillbaka i rutinerna. Igår flyttade jag tillbaka in i mitt lilla dorm room. Allt kändes precis som vanligt direkt och jag kände mig lite tom sådär som man gör när man går direkt från en späckad och händelserik månad in i ett lugnt stillsamt liv av rutiner. Men sen träffade jag kompisarna som jag inte har träffat på en månad och allt kändes mycket bättre.

Imorse började lektionerna och klockan 8.00 hade jag min första lektion. Det kommer att bli tufft den här terminen för jag har valt klasser så att jag måndag, tisdag och onsdag har lektioner från 8.00 och tisdag och torsdag från 8.15. Självmord, jag vet.

Idag fick alla GRSPstudenter veta att helgens aktiviteter i Atlanta har blivit inställda. Varför? Snön som föll för tre dagar sedan (som nu är borta) och det kalla vädret gör det farligt för folk att ta sig dit. Åh Georgia, Georgia. Nu är alla jättebesvikna och det skickas massprotestmail till Rotaruklubben i Atlanta för att få dem att tänka om. Jag lutar åt att åka till Atlanta oavsett om det är en konklav eller inte.

Dagen blev förgylld av två paket hemifrån som väntade i min postbox. Familjen Lindahl och mina älskade vänner Hanna, Issa och Mathilda vet precis hur man får mig glad. Jag är även tacksam för Svenska posten som kan det där med paket. När de andra får stå och vänta på att posttanten ska leta igenom hela postkontoret efter deras paket så pekar jag bara direkt på de knallgröna kuverten. Nice.

Ja, det var allt för idag. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar