måndag 3 januari 2011

Halfway There!


Idag har jag varit precis halva tiden av mina tio månader i USA. Det här är jag på min tredje dag med the Capitol lite skymd i bakgrunden. Sedan dess kan jag ärligt säga att jag har förändrats ganska mycket. Till det bättre, enligt mig. Jag har vuxit upp. Jag har insett att oavsett vad jag trodde innan jag reste hit så är jag självständig och klara mig bra i de flesta omgivningar. Jag har lärt mig mycket nytt, lärt känna nya människor och jag har fått flera väldigt bra vänner. Jag har upplevt fantastiskt mycket och har inte haft så värst mycket tid att längta hem. Precis tvärtemot vad jag befarade innan. På det hela taget har det gått väldigt fort. Jag trodde aldrig innan att jag skulle säga detta, men det har nästan gått lite för fort. Mamma, jag vet att du inte håller med. Men å andra sidan, så mycket jag har upplevt hittils, precis så mycket har jag kvar att uppleva under andra halvan.
Den kommer att bli minst lika bra.
Kram Frida

4 kommentarer:

  1. Hej Frida, Vad kul att du trivs och mår så bra. Visste från början att det här skulle vara något för dig. Den här fantastiska upplevelsen kommer du alltid bära med dig i livet och tänka tillbaka på när det i bland känns jobbigt. Det är när man är ung och kravlös man skall passa på att uppleva massa roliga saker. Bra jobbat!!
    Läser Din blogg med glädje även om jag inte alltid kommenterar. Nästa sex månader kommer att bli minst lika bra. Kom i håg bara....vi vill ha hem dig till sommaren. kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Älskade vännen!
    Ha roligt, res, upplev och längta inte hem! Jag vill att du ska växa och utvecklas - och njuta. Att jag sen tycker fem månader tills vi ses känns länge, fixar jag. Det går som du, vet ingen nöd på mig. Kramar

    SvaraRadera
  3. Stolt över dig älskade <3

    SvaraRadera