måndag 31 januari 2011

Ännu En Helg i Savannah

F&F åker båt.

Freja och hennes trustee kom och hämtade upp mig på den soliga fredagsmorgonen för avfärd mot Savannah. Alla trustees skulle dit över helgen eftersom det årliga mötet då nästa års GRSPstudenter väljs ut hölls denna helg. Spännande. Tydligen går det till väldigt mycket som en drafting i sportsammanhang. Alla trustees kommer dit med en lista med sina top fem val och har flera klubbar samma student som sitt förstahandsval så drar man lott. De som inte får sin student får göra diverse telefonsamtal till värdfamiljer och klubbpresidenter för att se vilken student på listan man därefter ska satsa på osv. Nu känner jag mig ganska turlig som blev draftad.

Jag och Freydawg (som vi nu kallar Freja, hon går ju ändå på Clayton State=Gangstacollege) blev avsläppta tillsammans med tre andra GRSPare på Armstrong University där vi mötte upp med GRSParna som bor permanent detta året där. Magishow med standup comedy och utgång i downtown Savannah ägnades kvällen/natten/morgonen åt. Tyvärr så blev det även en liten tur till akuten under kvällen för danska Mette skadade knät i en trappa (i nyktert tillstånd, höga klackar är farligare än alkohol). Men förhoppningsvis var det inget som vreds alltför mycket ur led.

På lördagen åkte de andra hem men jag och Freydawg åkte hem till min favvofamilj the Shillingtons. En segeltur i det 20-gradiga vädret (Det är sant) stod på schemat. Lite frisk havsluft och några delfiner senare var vi mer än nöjda. God middag och filmkväll blev ett bra avslut på en bra dag.
Alicia och Grant

På söndagen liftade vi hem medn Rotarianen Skipper och hans fru Anna. Mycket trevligt par. Väl hemma på Wesleyan bytte jag om till shorts och njöt av en kort springtur i solen. Våren är här. Tyvärr regnar det idag, men ändå.

Delfinspaning på hög nivå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar