söndag 9 januari 2011

Back in Georgia

Resan kunde inte ha gått smidigare igår och precis enligt tidtabell landade jag på the Hartfield Jackson Airport i Atlanta igår. Steve, Laura, Gracie och Harison väntade på mig i ankomsthallen och efter att ha plockat upp min väska så åkte vi och åt på en italiensk restaurang i Atlanta innan vi åkte hem till Macon. Som jag trodde så kändes det inte det minsta vemodigt när jag väl var tillsammans med familjen Bell igen.

Imorse gick vi traditionsenligt till kyrkan. Efter det har dagen flutit på i lugn takt. I eftermiddags meddelades det att pga. väntat snöfall inatt så är skolan stängd imorgon vilket betyder att både Laura och Gracie kommer att vara hemma imorgon också. Mys. Jag lagade middag ikväll, prosciuttolindad kycklingfilé med risotto. Steve lagade sin specialare till efterrätt som han kallar Chocolate Buchons. Gott såre' förslår. När vi var i affären så var i princip allt bröd och all mjölk slut. Har jag nämnt att södernbor flippar ur över det minsta antydan till snö? Fick precis mail från Wesleyan om att alla kontor kommer att vara stängda imorgon och de följer vädret noga, om några väderrelaterade olyckor händer så ska man genast kontakt Campus Police. Snömängden som väntas är ca 2 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar