tisdag 17 maj 2011

Slutspurt - Sista veckan i Georgia

Så är sista veckan i Georgia inledd. Helgen har spenderats med järngängssvenskarna i olika konstellationer. Ny i gänget var Rasmus, Antons storebror som har varit här på besök i två veckor. Jag, Anders, Anton o Rasmus hann med både en dag vid Lake Oconee i Rotarianskt lake house med bad och bådtur, en helkväll hos the Bells och besök i riktigt svart baptistkyrka (amen, praise da laaawdah!) innan vi på söndagen åkte upp till bästaste Freja för hejdå-partyt som hennes värdfamilj ordnat. Eminenta Sara slöt även upp med oss här. En riktigt mysig kväll med efterföljande övernattning. Slutligt hejdå till Freja (för den närmsta månaden), imorgon åker hon hem.

Måndag, fortsatte jag, pojkarna och Sara upp till Roswell, Atlanta för att hänga några timmar med Andrew, Alex och Christian innan vi fortsatte till Cumberland Mall för lite shopping. Slutligen blev det en riktig partykväll hos Sara i Carollton. Även Sara åker hem imorgon och hon avslutade med stil. En riktigt rolig kväll.

Nu är jag tillbaka i kära Macon för mina sista dagar i staden. Just nu är jag hemma hos Evans och ska vara så även imorgon kväll. Torsdag, Smiths och helgen hos Bells. På söndag kommer pappa och på måndag lämnar jag Georgia för några sista dagar i DC.

Jag har börjat vänja mig vid tanken på att komma hem och jag har så smått börja känna mig färdig med Georgia. Jag har nog ändå inte riktigt fattat att jag ska lämna allt här och att detta fantastiska år snart har nått sitt slut. Nu ska jag dock fokusera på att göra det bästa av mina sista dagar med mina värdfamiljer och Macon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar