söndag 22 maj 2011

En sista natt i min hemstat Georgia

Så har min sista dag i min älskade persikostat nått sitt slut. Med en jetlagad far snusande bredvid kan jag konstatera att det är smått ofattbart att jag imorgon bitti kör iväg från mitt hem sedan tio månader tillbaka. Bättre sista dag kunde jag dock knappast fått. Började med en springtur i de välbekanta kvarteren, följde upp med ett besök i kyrkan med Laura som som vanligt spelade piano till kyrkokören.

Efter det blev det en sista dos av southern soul food genom lunch på S&S Cafeteria. Oväntat tidigt dök så fadern upp och det blev några timmar i skuggan på verandan för uppdatering om senaste nyheter.

Nu är jag mätt och belåten efter en god middag på bra restaurang och Steves farligt goda chokladbakelser. Kvällen avslutades även den på verandan.

Jag skulle gärna ha tagit med mig hela familjen Bell hem till Sverige, men imorgon är det dags att säga hej då. Jag ser inte alls fram emot det. Men å andra sidan så finns det väl ett liv utanför Georgia också. Tro det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar