onsdag 4 maj 2011

GRSP District 6900 Conference 2011, Callaway Gardens

Här kommer utlovad rapport från förra helgen. Samtliga bilder är lånade från Mr. Anton Tyrberg. Naturligtvis har jag inte frågat om lov men genom detta får han nu en ström av läsare i utbyte.



Den här bilden sammanfattar långhelgen vi hade ganska bra. Medan de 700 Rotarianerna som hade samlats för konferensen gick på föreläsningar och work shops låg vi vid poolen på vårt hotell. Stundtals kom mötte vi upp med Rotarianerna för lite gratis luncher, middagar och underhållning.


På fredagkvällen var det parad och temat var Baseball. Frejas klubb hade gått all in. Och lite till, extensions på män som är så kul! Till höger om mig är Libanesiska Tony som var GRSP för två år sen.




Norrländska Klas är glad, han har både fått gratis öl och gjort en egen canapé.



Fredag kväll ägde vi dansgolvet. Jag tappade hakan.




Pizzalunch vid poolen. Couldn't be bothered att ta sig in till konferenscentret.





Lördag kväll var det dags för vår stora flaggceremoni och den traditionsenliga Peace-sången. En klassiker för evigt. Quentin illustrerar GRSPs motto: Bringing nations together. Fint.






Lite mer inofficiell underhållning bjöd vi på senare under kvällen för våra hostclubs. Ovan synes ett numera klassisk Backstreet Boys-nummer. Jag själv var inblandad i ett likvärdigt Spice Girls-inslag. Ingen fotografisk dokumentation. Bäst så.



I övrigt innehöll helgen mycket skratt, vi blev wedding crashers när vi råkade vandra in på ett bröllopsparty några rum från vårat. Efter en timmes minglande med gästerna blev vi ombedda att gå. Oklart varför. Nattdopp i poolen, party med Rotarianer (vem sa att de är torra businessgubbar?), allsång och allmänt mysigt utnyttjande av våra sista dagar tillsammans.



Söndagen kom och ett antal hej då med den. Eller snarare 'vi ses'. För annars är det ju för jobbigt. Det var ganska smärtfria avsked, reaktionen kom någon dag senare. Men äsch, man kan ju inte gå och hänga läpp, jag har ju massor av gratisboende över hela världen!



Helt klart ett bra avslut av vårt år tillsammans. Nästa helg får jag min sista GRSP-dos här i staterna då jag ska spendera helgen i ett lake house med Anders och Anton. Sen ses vi inte förrän vi är tillbaka i Svedala. Det blir nog bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar