torsdag 19 maj 2011

Katolsk Konfirmation och Callaway Gardens Revisited

Två nätter hos familjen Evans är avverkade. För en gångs skull är alla tre döttrar hemma vilket är roligt. Anledningen är gårdagkvällens konfirmation för 16-åriga Mari. I St. Josefs katedral, Macons enda, fantastiskt vackra katedral, konfirmerades hon under en 2.5 timmar lång ceremoni. Biskopen ville aldrig sluta prata och rökelsepojken var nära på att röka ut hela kyrkan. Jag har fortfarande en svag huvudvärk. Det var i alla fall roligt att se och Mari var glad.

Idag skedde slutligen överlämnandet av nyckeln till Svante till värdpappa Brian och han är numera inte längre min. Han har dock tjänat mig väl. Jag gick även på mitt allra sista Rotarymöte och var på Wesleyan för sista gången. Sa slutligen hejdå till Amanda vilket var lite tungt.

Fortsatte värdfamiljsturnén hem till Terry och Dianne som tog mig ut på middag och sedan en skön kväll på verandan. Imorgon ska vi på dagsutflykt till Callaway Gardens. Minns ni, det var där jag var på distriktkonferens för tre veckor sedan. Middagen intas sedan med Evans och familjevännerna Jim och Pats familjer. För att sedan slutligen transporteras hem till the Bells för övernattning. Där stannar jag tills jag på måndag slutligen lämnar Macon. Ett värdfamiljspussel som jag nog ändå kommer att lyckas lägga hyfsat väl.

Snart är det slut. Men tio dagar är ändå kvar.
Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar