torsdag 7 oktober 2010

Roadtriping i monstertruck

Det har varit en busy vecka med fyra uppsatser och diverse mid-termsprov men imorgon är det äntligen fredag och Fall Break. Visserligen vara lovet bara över måndag och tisdag men jag och Dziep ska ta en roadtrip upp till Charleston. Dziep var utbytesstudent där för två år sedan och vi ska bo i hennes värdfamiljs hus. De är i Californien fram till måndag så vi får huset för oss själva i några dagar.

Jag har lånat Mercedes och Carlos (den übergenerösa familjen vars beach house jag tillbringade Labourday weekend i) bil. Jag visste bara inte att det var en monstertruck jag skulle köra. Seriöst så är det en av de största bilarna jag någonsin har sett, det finns plats för 7 pers så jag och Dziep kommer inte behöva trängas. Ska försöka slänga upp en bild på trucken under helgen.

Jag är galet exalterad, jag har varit i Charleston två gånger förut och det är en fantastiskt fin och mysig stad. Dessutom ska det bli himlans skönt att komma iväg på en liten mini semester (oktoberfest var inte så avslappnande direkt). Jag tror att jag och Dziep kommer att ha det himla bra. Datorn kommer att få en av de sju platserna så förvänta er update under helgen!

Kram!

1 kommentar:

  1. Jag är avundsjuk! kan inte jag få köra också!

    SvaraRadera