onsdag 13 oktober 2010

Post fall break depression

Så var man hemma igen. Så känns det numera varje gång jag stiger in genom dörren till mitt rum här på Wesleyan efter att ha spenderat helgen borta. Vi var riktigt deprimerade igår när vi satte oss i bilen för att köra de fem timmarna tillbaka till Macon från Charleston. Dock distraherades vi i vår depression av smärre panik över att vår GPS vägrade vakna upp från sin nattsömn. Men, jag överraskade både Dziep och mig själv genom att hitta hem helt utan GPS eller någon form av karta whatsoever. Vi tog bara en och en halv liten omväg. Jag är stolt.

Sista dagarna i Charleston spenderade jag och Dziep på följande vis:
Måndagen var vi hurtiga och klev upp 9 för att promenera över Cooper River Bridge (en riktigt ståtlig ny bro i Charleston) fram och tillbaka. En 9 km lång promenad som gav oss solbrännelinjer i formutav sportbehåringning och t-shirtärmar. Stiligt värre.

Sedan blev det återbesök tillsammans med Evan och Ricky till Porter-Gaud high school där Dziep tillbringade sitt år tillsammans med Evan och Ricky. Det blev till att hälsa på mängder med karismatiska proffessorer och gamla klasskamrater. Jag blir alltid presenterad som Frida from Sweden, mycket praktiskt eftersom man aldrig saknar samtalsämne. Abba och Volvo funkar alltid. Dziep var glad att vara tillbaka.

Efter ännu lite mer shopping och Starbucksbesök så begav vi oss hem för att äntligen möta the Guests, Dzieps värdfamilj. Visade sig vara en riktigt chic, trevlig familj. Katherin och Brendan (Gmom and Gdad som Dziep kallar dem) tog ut mig och Dziep på lyxmiddag. Skaldjursrestaurang där jag blev uppäten av myggor men maten var himla god.

Tisdag morgon vaknade vi upp deppiga över att vi var tvungna att lämna Charlestonbubblan. Efter frukost med Evan och Ricky så begav vi oss hem. Som sagt så agerade jag mästarnavigerare eftersom vår trötta Garmin gav upp.

Nu är vi tillbaka i Wesleyanbubblan och det känns inte lika tungt som jag trodde. Ikväll blir det movienight med Into the wild, imorgon kväll ska jag och Amanda åka till the fair vilket är en väldigt Southern grej. Ungefär som Kiviks marknad fast med ett stort tivoli och väldigt mycket mer redneck. Blir nog skoj. På fredag får jag finbesök och åker till Atlanta.

Bilder från helgen kommer upp på facebook och förhoppningsvis här också inom kort.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar