fredag 29 oktober 2010

Halloween

I år har Halloween olyckligtvis bestämt sig för att infalla på en söndag...at klä ut sig till djävulen på en söndag är ju totalt vanhelgande! Tycker tydligen vissa här i bibelbältet. Men inte mig emot, det betyder bara att vi får fira Halloween både fredag, lördag och söndag. Och torsdag också! För igår kväll hade det fixats pumpkin carving ute vid fontänen. Det bjöds på karamelliserde äpplen, grillade marschmallows och varm choklad. Trevligt.

Runt 11-tiden stördes friden i vår dorm av att the seniors kom instormandes utklädda i screammasker kastandes godis. Vi betedde oss som 10-åringar och kastade oss på golvet efter godiset. Det var ju lyxgodis för tusan. Snickers och sånt fint skit.

Idag har mina lektioner avbrutits tre gånger av utklädda seniors kastandes godis i klassrummet. Jag gillar Halloween.

Ikväll är det Halloween Banquet, jag går som viking! Såklart. Annars är helgens planer lite oklara, vilket på sätt och vis är skönt eftersom 9 utav 10 helger den senaste tiden och den kommande tiden har varit fullbokade...men rastlösa, fåniga jag känner ändå att jag vill göra något. Inte "slösa bort en helg". Pff.

Lördagen blir det nog häng med the Evans, på söndag kanske jag ska ut och käka middag med Kayla och Amanda som båda nyligen fyllde år. Vi får se helt enkelt.

Happy Halloween!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar