söndag 10 oktober 2010

Charleston, dear old Charleston

Jag vill aldrig åka härifrån. Kunde nog inte spenderat höstlovet på ett mer avslappnande sätt. Jag och Dziep har inga tider att passa, vi har en bil så vi har total frihet. Vi gör helt enkelt vad vi vill. Love it.

Charleston har hittils levererat. Gårdagen spenderades downtown. Vi inledde med en runda på farrmer's market som hölls i en stor park i centrala Charleston. Fyra gånger större än Stockholmsversionen och det hela livades upp av att 50-70 pers utövade massyoga mitt i parken. Vi mötte upp Dzieps vän Evan som visade sig vara en riktigt trevlig prick. Efter lunch, några timmars shopping, promenerande och nostaliska återbesök vid tidigare besökta platser så så lämnade vi Evan och åkte hem. Ett stopp i mataffären senare lagade vi god middag med pilgrimsmusslor. Vi spenderade kvällen hemma i vårt mansion. Dzieps vänner Emelie och DeDe kom förbi några timmar. På något sätt hann klockan bli 4.30 innan vi kom i säng.

Idag började vi dagen med brunch på Bagel Nation med Evan och Emelie. Resten av dagen spenderade på liknande vis som gårdagen. Shopping och bara planlöst strövande i vackra Charelston. Det är verklien en riktigt vacker stad. Mamma och Pappa: Jag tog det obligatoriska fotot vid Rainbow Row, hittade dock inte någon t-shirt denna gång. Idag mötte vi upp med Ricky, ännu en av Dzieps vänner från sitt utbytesår. När vi tröttnade på downtown åkte vi hem till Ricky och satt ute på hans brygga.

Vi käkade middag med Ricky och Evan på en thairestaurang. Gott gott. Jag trivs fantastiskt bra med Dzieps vänner, hon är stolt över att "we have the same taste in friends sistah!". Imorgon ska vi ta en långpromenad över Charlestons största bro sen blir det återbesök i the High School Dziep, Evan och Ricky gick på. Imorgon kväll kommer även ägarna till vårt mansion hem så då får jag äntligen träffa the Guests. Ja, de heter verkligen så.

Jag har det bättre än bra helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar