söndag 5 december 2010

Savannah i bilder

Mitt resesällskap Catharina som hoppade in i min kära Volvo på fredagen och åkte de tre timmarna till Savannah där vi första natten bodde hos Alicia, Andie och Grant Shillington som var min värdfamilj under konklaven i Savannah i Augusti. Fantastiskt trevlig familj.

Eftersom familjen Shillington även hade sju släktingar på besök varav hälften bor i Spanien så ägnades första halvan av lördagen åt sightseeing genom promenad i Savannah.

Alicia i mitten och hennes svägerska med son till vänster. Cat till höger!

Nästan hela gänget framför julgranen. Notera palmerna som växte bredvid. Ca 20 grader på dagen.

Framåt solnedgång tog the Shillingtons med oss ut på sin segelbåt för att vi skulle få förstklassig utsikt av solnedgången.

Ute på havet var det kallare.

Det var ganska så fantastiskt vackert. Faktiskt.

Framåt kvällen svidade jag och Cat om och begav oss för att möta upp danska Mia och Craig från Nya Zealand som är två utav GRSP-studenterna i Savannah. De bjöd med oss på ett Rotaryevent. Välgörenhet för de offentliga biblioteken. Rotarianer utklädd till bokkaraktärer modellerade läppstift som resterande rotarianer sedan fick buda på. Var inte beredd på att 50-åriga damer skulle komma utklädd i French Maid-kostymer och liknande. Underhållande. Ovan ser ni Hansel unt Gretchen.

Efter detta fantastiskt underhållande event begav vi oss ut i Savannahs nattliv. Tillsammans med svenska Fredrik som var GRSPelev för tio år sedan och hans kompisar som hela gänget är AT-läkare på sjukhuset i Savannah så hade vi en jättetrevlig kväll. Ovan är jag, Mia, Craig och Cat.


Dagen efter begav vi oss ut downtown för brunch.

Innan vi åkte hem besökte vi World Market som bla. hade flertalet Nyåkersprodukter. Vad sägs om Marzipan Biscuits? De hittade väl ingen bättre översättning av Mandelkubb antar jag.
En fantastiskt lyckad helg och jag gillar redan Georgia lite bättre nu när jag har min Volvo.

1 kommentar:

  1. BIG like på din Ohio State blanket! Go BUCKEYES! ;)

    SvaraRadera