onsdag 8 december 2010

Hockey, svensk afton och finals

Hockeymatchen i måndags var helt klart värt att köra fram och tillbaka till Atlanta för (dessutom gillar jag att glida runt i min Volvo). Vi möttes upp ett gäng på runt 20 GRSPungar hos Christian, Quentin och Andrew på Georgia State University i Atlanta och promenerade i iskylan (det har börjat dra sig ner mot nollstrecket även här nu) till Philips Arena. In i VIP-boxen där det bjöds på mat, dryck och det mest dignande dessertbord jag har varit med om på länge. Matchen var spännande och på övertid vann Atlanta Thrashers. Allt frid och fröjd.´

Gårdagen spenderades till stora del åt att prokrastinera de 7 uppsatser jag har att skriva men bjöd även på middag hemma hos min numera favvo-familj the Bells. Steve hade överträffat sig själv och lagat både södernmat à la Chicken & Dumplings, green beans och sweet potato casserole. Men han hade även tänkt på den arma flickstackarn till svensk och svängt ihop en rökt laxröra, köpt surdegsbröd med hård skorpa (jag har klagat på degkonsistensen på det mesta av det amerikanska brödet), bakat hallongrottor, havreflarn och kakor i form utav blå och gula. Enligt Steve skulle det vara Volvos. Enligt mig var det uppenbart att det var Bubblan i kakformat. Paradnumret var ändå att han hade försökt sig på Janssons Frestelse. Tyvärr så finns ju inte ansjovis direkt att tillgå i USA på annat håll än IKEA och språkförvirring ledde till att Steve hade använt sardeller istället. Annorlunda. Intressant. Han introducerade rätten som Jansson's Failure. Tur att jag är ett stort fan av sardeller för han hade förmodligen stått i köket hela dagen.

Nu gäller det att sluta prokrastinera för imorgon har jag alla mina finals, i övermorgon åker vi och då ska alla sju uppsatser var inlämnade.

Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. lycka till tjejen!! och hoppas ni får en fantastisk och minnesrik resa =D <3

    SvaraRadera
  2. Prokastinera, är det nya modeordet? Eller helt enklet ett sätt att lägga ut dimridåer? Tänker på dig förstås. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en jättemysig resa!/ N,H&E

    SvaraRadera