lördag 25 december 2010

Juldagsmorgon (lunch)

Juldagsmorgonen är ju den stora högtiden här i USA och här i huset var det julklappsutdelning imorse. Eller ja, det blev väl inte förrän framåt tolvtiden. Jag kom ut ur duschen runt halv elva och fann Max, kusin Taras nyblivna make, i vardagsrumet med plutande läpp "This is the latest Christmas morning I've ever seen". Så det blev till att jaga upp alla ur sängen. Eftersom vi var på midnattsmässa i the DC cathedral igår efter julpartajet så blev det rätt sent. Men fint var det.

Julklappsutdelning flöt på med alldeles för många fler julklappar mer till mig än vad jag hade räknat med. Favoriten var en svart vintageväska i läder från Tara. Farbror Åke blev mäkta nöjd över sin cigarr inhandlad i Florida. Mission accomplished. Därefter juldagsbrunch med diverse rester, äggröra och mimosas. Nu är jag lika proppmätt som igårkväll. Räknar med fler restmåltider innan dagen är slut. Men jag tackar inte nej till Janssons, skinka och franska ostar som vi smått oortodox har inkluderat i vårt julbord.

1 kommentar:

  1. Glad är jag att du är hos farbror, faster och kusiner som du älskar och som älskar dig! Miss you!

    SvaraRadera