torsdag 7 april 2011

Pirater och seriöst skolarbete

Just nu har jag två stora uppsatser som jag jobbar med paralellt. Lite spännande övning för simultankapaciteten sådär. Den ena är för kursen International Law och jag skriver om Pirater i Somalia. 10-12 sidor med 15 (!) källor. Jo jag tackar ja. Som tur är upptäckte jag igår kväll att de där med Pirateri och internationell lagstiftning är ganska intressant. Visste ni t.ex. att FNs säkerhetsråd håller på och godkänner resolution på resolution som underminerar både internationell lagstiftning och Somalias sovereignty (tappade svenska ordet i skrivande stund) för att utöka andra länders rätt att ingripa. Men sen finns det ändå inget bra sätt att åtala piraterna på så inget land vill gripa piraterna när de väl konfronterar dem. Nej, det visste inte jag heller. Dagens intellektuella kvot fylld, nu kan man ägna sig åt att ha roligt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar