tisdag 19 april 2011

En matnyttig födelsedag i storstan

Jag hade en riktigt bra födelsedag trots att den innhöll varken sång eller tårta. Desto mer andra ätbara saker dock.

Jag vaknade upp hemma hos the Bells, där var jag inte enda födelsedagsbarnet i huse utan mamma Laura hade också den goda smaken att födas den 18e april. Vi invigde Steves fantastiskt användbara munkmakarmaskin. Alltså en maskin som gör munkar. Fascinerande. Och så hade ätandets inletts.

Vi begav oss upp mot storstan och plockade upp favvoFreja på vägen. Första stoppet var International Farmers Market. Ett ställe helt i min smak. Finfin lunchbuffé från hela världen i en deprimerande cafeteriamiljö. Vad mer kan man begära? Kanske en hel lada fylld med diverse matvaror som man inte hittar på lokala Kroger? Jo men det hade de ju också. Fint.

Sedan for vi vidare till restaurang Antico för de har ju stans bästa Canolli. Detta italienska bakverk som familjen Bell är besatta av. Klart att ungarna ska ha Canolli. F&Fs magar sa nej efter snaskande i bilen på diverse internationella snacks (läs exotic snacks, toblerone och Georgiajordgubbar).

Efter ett shoppingstopp på Atlantic Station (klädinköp på HM efter ett litet infall av undermedveten hemlängtan) så åkte vi till Midtown Tavern för en middag ute på deras veranda. Nu åker vi hem, tänkte vi. Pappa Steve tänkte, nu hittar vi en cup cake-affär!

Efter en liten missfunktion i familjekommunikationen så blev det istället födelsedagsmuffininköp på mataffären Publix. Gracie 9 år valde ut en stor och rosa till mig och en liten och brun till Freja (alla ska med).

Sen blev det tillslut hemfärd och jag kom hem till ett rum fyllt av ballonger och serpentiner. Såklart en stor kaka också. Man ska ju unna sig lite sött på sin födelsedag.

Totalt sett är jag helnöjd. Bra sällskap, bra mat och en helt okej stad. Topp! Ikväll lagade jag dessutom lax med tjejerna och fick fina paket hemma från Svedala, topptopp!

Kram från en nöjd 19-årig tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar