tisdag 15 mars 2011

Tiden går för fort när man har roligt

Sitter på ett café i downtown Macon med världens bästa Freja. Sen jag skrev sist har jag hunnit ha roligt i tre dagar med GRSParna i Pelham, Georgia. High school-besök, fängelsebesök, alligatorfarm, golf för första gången (jag sög), solning, bad, partyparty och allmänt mys. Igår kväll lämnade jag av Lotten på flygplatsen i Atlanta. Lite sorgligt eftersom vi verkligen har haft det bäst, men vi ses om 2.5 månader (!). Som plåster på såren, och för att inte behöva köra hela vägen tillbaka hem så åkte jag hem till Freja som går i skola 20 minuter från flyget. Vi lagade till lite lax och drack lite vin med f.d GRSParen Tony från Libanon som stannade kvar på Clayton där Freja går. Då kändes det lite bättre.

Idag följde Freja med mig till Macon, imorgon blir det lite skola, lite Rotarylunch och sedan kommer våra två New Orleans-polare Andrew och Alex och möter upp oss så åker vi till Savannah där bästa St. Patrick's day firandet ska finnas. På torsdag färjas floden där grön och i princip hela stan blir irländsk med parader, öl och Bailey's. Totalt blir vi nog runt 15 GRSPare. På lördag blir det avfärd till Atlanta för lite barhäng där.

Det där med skola är ju lite överskattat, så jag och Freja bestämde oss för att ta en smooth övergång från spring break. Så det blir nog en lagom vecka.

Om ni vill ha bilder från den gångna veckan så hänvisar jag för tillfället till Frejas blogg (det verkar vara lite problem med lankningen sa adressen ar www.frejafornander.blogg.se). Hon erbjuder säkert en mer behaglig läsupplevelse än vad jag gör också.

Tänker på er alla, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar