onsdag 2 mars 2011

Blommor och danskar

Nu har vi alltså gått in i mars och sommarvädret fortsätter. Träden står i full blom och det är shortstemperatur varje dag. Jag tror inte Georgiaborna förstår hur mycket jag uppskattar detta, det gör livet lite lättare. Inte för att det är särskilt jobbigt annars, men ni fattar.

Igårkväll tog min favvoprofessor Dr. Donovan med mig, Amanda och två andra studenter för att lyssna på den danska ambassadören Peter Taksoe Jensen som av oklar anledning hade förirrat sig till Macon. Ganska intressant, även om huvudämnet var miljömål vilket vilken Viktor Rydbergs-elev som helst kommer att ha en livslång aversion mot. Hade så klart på mig mitt "Absolute Svensk"-linne. Han drog lite hånande Sverigeskämt men det är oklart om det var pga mitt linne eller om det bara ligger i den danska naturen.

Annars håller jag på att förbereda mig för att hämta upp Lotten på fredag. Pirr i magen! En kväll i Atlanta, en kväll i Macon och sedan på söndag åker vi tillsammans med Freja, Alex och Andrew (båda skottar) till New Orleans. Lång resa men förhoppningsvis är karnevalen värt det.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar