söndag 20 mars 2011

Summering av mina två spring breaks i bilder

Nu är jag, efter vad som känns som två spring break på raken, tillbaka i mitt dorm. Har ju bara varit här för liten blixtvisit mellan mina roadtrips. Känns lite tomt sådär som det kan göra efter en intensiv period. Ska i följande inlägg försöka beskriva lite utav av det jag har varit med om.

Här sitter vi, mina kära vänner Lotten, Freja, Andrew och Alex som kom att bli min familj under vårt gemensamma äventyr. Här är vi i bilen påväg ner till New Orleans för Mardi Gras.

Så anlände vi tillslut till den beryktade staden. The dome där tusentals hemlösa människor bodde dagarna efter Katrina är imponerande.

Våra dagar i NO spenderades med partyparty och relaxande. Här är vi på Zulukonsert med andra GRSPare. Totalt var vi 13 st där nere samtidigt.

Jag och lillbrorsorna Alex o Andrew.

Kvällarna spenderades på Bourbon Street. Gatufest i ordets rätta bemärkelse. Här står vi och tigger pärlhalsband från de otaliga glada manniskorna, uppradade på balkongerna.

Hela gänget.

Vi gick till (tydligen) berömda Cafe du Monde och åt Beignets. Sofistikerat.

Sedan packade vi in oss i Svante och åkte vidare.

Med ett nattstopp i Florida så kom vi tillslut till Pelham, Georgia där GRSP-helgen skulle hållas.

En mycket lyckad helg där vi bl.a fick besöka ett lokalt fängelse och en alligatorfarm. Värre doft har jag sällan varit med om. Äckelmagad? Alligatorfarm avråddes.

Jag fick även för första gången någonsin i mitt liv golfa. Jag sög.

En heldag spenderades vid sjön där solning och relaxande på hög nivå stod på schemat.Vi tog oss även ut för en roddtur och vissa hurtiga ägnade sig åt diverse bollsporter.

Kvällarna ägnades åt discodans och GRSP-show. Här framför vi vår (vid det här laget) obligatoriska Peace-sång.

Det bjöds även på annan underhållning, som t.ex. en helt ny (revolutionerande) version av Backstreet Boys. Detta var dock något senare på kvällen.

Efter Pelham sa vi hejdå till lillbrorsorna på ett tag och åkte hem till Macon för konsert o picknick i parken med Laura och Steve.

Så fick Lotten se Macon också.
Nu blir det lite hopp i tiden. Lotten lämnas sorgligt nog av på flygplatsen. Freja hämtas åter upp i Clayton och spolar vi fram lite till sa kommer även lillbrorsorna Andrew och Alex med Greyhoundbussen ner till Macon. St. Patrick's day i Savannah stod på schemat. Familjen (minus Lotten) var återförenad och vi installerade oss i en studentlägenhet (kanske äckligaste ngnsin) på Armstrong Atlantic University i Savannah.
Väl där ville vi ju ta oss ner till paraden, så vi liftade. Men sen kom bussen, så vi tog den istället.

Parad och gatufest även här. Lillbrorsorna från Irland och Skottland var glada i sina kiltar (som olyckligtvis inte syns pa bilden).

Gatufest och konsert på St.Patrick's day-kvällen.

Efter en lat dag med strandbesök så åkte vi sedan tillbaka till Atlanta. Igårkväll åkte vi upp i västra hemisvärens högsta hotell och hängde på Irländsk pub. Man vill ju fortsätta på temat. Efter ett besök på IKEA imorse så åkte vi tillslut hem. Kändes nästa lite sorgligt när jag släppte av Freja i Clayton och fann mig själv ensam i Svante. Familjen måste återförenas snarast!

Som ni ser går det ingen nöd på mig, annat än att jag har börjat räkna helgerna fram till hemfärd. Tiden räcker inte till!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar