torsdag 3 februari 2011

Rädda Svante, död eller levande

Igår fick jag den trevliga överraskningen när jag skulle sätta mig i Svante och åka och köpa födelsedagspresent till Steve att han var död. Död. Bli inte oroliga, Svante är i skrivande stund en frisk och glad Volvo V70 igen för jag tog honom in till akuten a.k.a Macon Autoworks. Där fick han spendera natten och idag hämtade jag hem honom med ett alldeles nytt batteri. Bytte batteri för tre veckor sedan men tydligen så var det ett trasigt batteri så det var bara att ta tillbaka till affären och få tillbaka pengarna. Nu är Svante fit for fight igen.
Jag går fortfarande runt som om jag är förstoppad. Kan ju inte böja på benen, det gör för ont. Idag hade vi running class igen och hela klassen kom till lektionen som om de var förstoppade. Stackars muskler. Men coach Bush hade no mercy. Löpning som vanligt. Bara att den här gången kändes det som att man sprang runt med betongklumpar i låren. Mys.

Ikväll är det första pep rallyt sen vinterlovet, pepp! Imorgon åker jag tillsammans med Freja, Christian, Mellie och Quentin till Cartersville, Georgia för en liten Rotaryhelg tillsammans med 19 andra GRSPare. Det blir nog bra.

Lite nostalgi från höstterminen: vårt class soccer-lag. Två av de roligaste veckorna hittils, det var tider det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar