lördag 19 februari 2011

Det hårda livet

Den här värmeböljan gör mig lycklig. Det är något speciellt med blå himmel och värme. Igår slutade skolan som vanligt vid lunch, jag, Amanda och Kayla B begav oss till Walmart för lite inköp inför kvällen. Efter det tog vi bilen till the River Trail och tog en promenad i solen, svettigt värre. Lite lek på lekplatsen hann vi med också.

Väl tillbaka på campus tog vi oss ner till sjön och satt och bara njöt. En middag och ett musikalrep senare så blev det förfest med röda plastmuggar och sen taxiresa downtown till klubb Asylum. Coolt namn måste man ju ha om man är nattklubb i Macon. Kunde räkna till i alla fall tio Wesleyannes i vårt sällskap. Himla bra dag var det.

Vaknade upp klockan 8 imorse för att måla kulisser. Kanske inte de rakaste strecken vi har målat i våra liv men vi fick det klart och riktigt fint tyckte jag att det blev. Lite dusch och fräscha kläder på så hoppade jag in i bilen och körde hem till the Bells. Picknick i parken med fotboll och bumerangkastning (livsfarligt!) utgjorde största delen av dagen. Nu sitter vi på verandan med familjevänner och jag är fascinerande över att solen har gått ner men det är fortfarande 27 grader i luften.

Det är det hårda livet som gäller just nu.

1 kommentar:

  1. Sämre kan man ha det! Här går vi och hukar i kylan och värmen känns avlägsen. Jag förstår att du inte direkt längtar hem. Kramar från en som dock längtar efter dig, väldigt mycket!

    SvaraRadera